maandag 4 mei 2009

we leven nog

Lieve mensen, geen nood geen zorg we leven nog. Sorry dat we even weinig van ons laten horen. En helemaal sorry voor het niet eens opvolgen van diverse verjaardagen... Tante Rinie en Netty we hebben aan julie gedacht maar daar is het helaas bij gebleven. Nick en Paul we denken nu alvast aan jullie want de komende week zie ik nog geen mogelijk om uitgebreid aan de computer te kunnen gaan zitten.
Dus luitjes sorry alsog en alvast van harte gefeliciteerd...

We zitten in een soort hoogseizoen in onze nieuwe business. En ik zeg je dit is gewoon kei hard aanpoten. Met vooral de avonden veel gezelligheid.
Voor de studenten is het nu semester break, dwz veel zijn even 2 a 2,5 week terug naar huis, daar hebben we dus geen last van (behalve dan dat Lindsay onze 2e barkeeper en oppas hulp ook terug naar huis is voor de break) Dan zijn er nog velen die overblijven en nog meer nieuwkomers. Het hotel is voor 95% vol met ouders van studenten. (dus iedere ochtend minimaal 10 man aan het ontbijt, soms meer omdat de student dan ook voor het ontbijt naar boven komt).
Dus we moeten nu ook iedere ochtend zorgen dat alle kamers gepoetst worden, de handdoeken en linnengoed gewassen... Kamers hebben we personeel voor, was doe ik voor het merendeel zelf (controleren of de handdoeken goed schoon worden) vorige week 1 dag mooi balen, wasmachine stuk. Gelukkig kon ik bij buurman Wilco mijn was doen, maar dat wilde ook zeggen dat ik (in de regen) tig keer met een zware wasmand op en neer moest. (Hans zat in Roseau) Ondertussen na mijn oorontsteking ook nog een vulling uit mijn kies, gelukkig kon ik meteen terecht bij de tandarts, helaas is niet zo maar even te vullen, wortelkanaal behandeling hup 700 EC, en 2 x terug komen. Terug naar wat we aan het doen zijn... hotel vol, ontbijtzaal vol dus 7 uur bed uit en rond 11 uur kunnen we met ons "eigen" programma verder. Inkopen voor het ontbijt en de bar, kamers controleren, was, gasten op en neer brengen, uit en inchecken van gasten, gasten entertainen, reserveringen bijhouden, beetje administratie en eten voor de avonden voorbereiden, Hans heeft een leuk programma gemaakt. Vorige week zondag hadden we een zalm menu (met ongeveer 36 dinners dus een top avond) daarna zijn we op maandag en dinsdag n hamburgers met friet gaan verkopen en op woensdag, donderdag, vrijdag en zaterdag hebben we daar mexicaanse taco's jamaican beef snacks, kip met sla of friet aan toegevoegd. Met als resultaat dat we op vrijdag 53 en op zaterdag 54 maaltijden verkocht hebben... Nou degene die hier geweest zijn weten hoe groot de keuken is en wat de capaciteit daarvan is... Gelukkig heb ik alle avonden hulp gehad maar tijd om zelf te eten was/is er niet. Dus goed voor de overtollige kilo's. Gisteren avond hebben we een spaanse avond gedaan. Gazpacho, paella en merengue (allemaal zelf gemaakt) voor 50 EC en als special een liter sangria de cava voor 65. (Je ziet het Wim we worden beter...)
Vanavond hebben we bbq (Hans is er nu 2 in elkaar aan het knutselen, ik moet de pommes gratin, de sla en de brownies nog voorbereiden. de burgers, kip en garnalen gaat Wade vanavond op de bbq gooien, dus dan ga ik lekker genieten) Morgenavond film, woensdagavond pokeren voor fun. (15EC inleg om mee te spelen en van dat geld worden dan rondjes gegeven, je kunt geen fiches bij kopen. als je blut bent mag je voor 15 EC weer opnieuw inzetten Dus echt voor de fun.) Donderdag feestje samen met een nieuwe student, vrijdag en zaterdag voor iedere 20 EC 1 stempel, 5 stempels = 10EC korting op het buffet van a.s. zondag. Zondag dus buffet (door catering) En dan hebben we maandag weer rust in de tent. In mei zitten we nu op ongeveer 65% bezetting. Foto's volgen snel en video's in de komende weken ga ik het weer allemaal inhalen. San en El we gaan snel weer skypen.
Iedereen de groetjes en sorry dat we even echt ver weg zijn.

Geen opmerkingen: