zaterdag 20 juni 2009

Sunday Dish en wat eten Hans en Lies in Dominica

Zondagdinner in De Champ. De vorige keer heb ik al wat foto's laten zien van onze Italiaanse avond. We proberen iedere zondag iets anders te maken. Gerechten die er goed ingaan worden soms herhaald. Hierboven in bier (guiness) gedoopte kipfilet (Amerikaans voedsel) met gegratineerde aardappels (gerecht van Noelle, buurvrouw BCN) met verse groente.
Hans en Lindsay met de kip



En natuurlijk hebben we gezonde salades vooraf






Of onze zelfgemaakte kip bitterballen.



Paprikas gevuld met rijst en groente of met rijst en bief geserveerd met gebakken aardappeltjes.






Neen, dit is niet voor de zondagdish.
Deze mooie jonges (kreeften) zijn voor Hans en Lies.
Ike (onze bartender) heeft goede contacten met vissers in Bioch (dorp waar hij woont) en zo af en toe komt hij met Crayfish of zoals nu met verse Lobster (kreeft dus) Heeeeerlijk


Eerste keer in mijn leven dat ik lobster maak.
Gelukkig waren ze diepgevrogen dus niet meer levend... dus ik hoorde ze niet meer schreeuwen in de pan.


Dus je ziet het we werken er hard voor maar als je dan zo af toe op een doordeweekse dindsdag middag een verse kreeft kunt gaan zitten eten met een heerlijk glaasje Spaanse Chardonay en een schitterend uitzicht och dan klaag je niet dan weet je weer waar je het allemaal voor doet.
Wat eten we morgen:
Vooraf eirolade met salade
Zalm met home made garnalen saus en aardappel kroketten (1e keer dus ben benieuwd)
Home made cake (chocolade en limoen en rum banaan)
En daar drinken we een cava bij voor de aanbieding prijs van 10 EC
En de vaders krijgen voor vaderdag een aperatief gratis.
Tot nu toe 19 reserveringen binnen.
Afgelopen donderdag hebben we weer live music in De Champ gedaan, een schitterende avond met mooie muziek (videootje volgt nog) Over 2 weken is het de 2e mini (examen) dus op dit moment is het redelijk rustig in de bar, alhoewel we vanavond weer een verjaardags partijtje krijgen, rond half 10 voor de gang verwacht thema ROOD, dus heel veel mensen zijn gekleed in rood, ik heb mooie rode bloemen gekocht en de natuurlijk zijn de drankjes ook rood vanavond.
(ook hiervan komt ooit een videootje)
Ik zou jullie ook nog moeten updaten over het binnenhalen van spullen uit St Maarten maar mijn batterijen zijn bijna op (ik zit nu in de bar de blog bij te werken met een martine dry met een drup grenadine om een rode drank te maken) dus volgende keer meer






Geen opmerkingen: